Той факт, що будь-яка шина повинна мати хороше зчеплення з дорогою, сумнівів не викликає. Влітку ще нормально - дорожнє покриття, як правило, сухе або мокре в залежності від того чи світить сонце чи йде дощ. А ось взимку дороги сильно мінливі - то снігопад, то ожеледь, то бруд зі сльотою, то сухий асфальт. Саме тому знати, які бувають види зимових шин і, наскільки кожен їх тип ефективний в тих чи інших умовах, вкрай важливо.
Сьогодні в мережі можна побачити багато різних варіантів порівнянь зимових покришок, які далекі від коректності, причому навіть в спеціалізованих виданнях. Справа в тому, що часто порівнюються між собою шини різних виробників, але при цьому різних видів. Наприклад, арктичні шини порівнюють за своїми властивостями з так званими шинами для європейської зими без урахування умов експлуатації, а за результатами роблять висновок про погані споживчі властивості тієї чи іншої покришки. Причому часто навіть не враховується той факт, що можливо не дотримані рекомендації виробників. Однак про все по порядку.
Виробники випускають різні зимові шини, причому моделей так багато, що вибір зимової гуми часом викликає серйозні труднощі. При цьому мова йде не про конкретні моделі, а про цілі групи зимових шин, які діляться в залежності від рекомендованих умов експлуатації на шиповані і фрикційні. Останні в свою чергу бувають скандинавськими або, як їх ще називають, «арктичними» і європейськими.
Шиповані шини
Є тип покришок, які з виробництва виходять з протекторами, оснащеними металевими шипами. Буває, що покришки випускаються зі спеціально передбаченими пазами для шипів, які вставляються вже після придбання шин. Шипи є високоміцними сталевими виступами з твердосплавним центром. При їзді по слизьких дорогах шипи немов вгризаються в дорожнє покриття, проламуючи кірку льоду або укоченого снігу і забезпечуючи високі тягово-зчіпні характеристики. Шини цього типу вважаються найефективнішими на льоду при температурі 0-25 ° С.
Виникає питання, чому тоді випускаються інші види зимових шин, коли шипована гума найефективніша? Все просто. Межі її ефективності обмежені конкретним діапазоном температур. Це означає, що при температурі нижче -25 ° С лід стає більш щільним і шипи не можуть його проломити, а це веде до погіршення зчеплення і до непрогнозованого управління. При температурі вище 0 ° С сніг і лід тануть, оголюючи асфальтове покриття, а їзда по голому асфальту на шипах значно знижує точність управління і комфорт. Твердість гуми в таких шинах в одиницях Шора становить 55-60.
Скандинавські шини
Цей вид являє собою фрикційні, нешиповані шини з дуже м'якою гумою і агресивним протектором. Гума в них найм'якша з усіх випущених сьогодні видів шин. Твердість її становить 50-55 одиниць Шора, причому спеціальні присадки в її складі забезпечують збереження м'якості і еластичності навіть на найсильнішому морозі. Протектори цих покришок мають великі блоки, розташовані на певній відстані один від одного і густу мережу ламелей - вузьких прорізів з гострими краями. Така конструкція в сукупності з м'якістю гуми дозволяє значно збільшити площу плями контакту зі слизьким дорожнім покриттям. При цьому шини буквально прилипають до нього, за що їх прозвали «липучками».
Такі покришки призначені для суворих зимових умов, для їзди по засніжених і зледенілих дорогах, не втрачаючи ефективності зчеплення навіть при температурі -50 ° С. Індекс швидкості у них значно менший, ніж у інших видів покришок. Принцип підтверджує народну мудрість: тихіше їдеш - далі будеш.
Європейські шини
Вид фрикційних нешипованних покришок, які ще мають назву «альпійська зима». Вони відрізняються від скандинавських діагональними рисунками протекторів і розвиненою дренажною системою для ефективного відведення води. Шини цього виду мають твердість 60-65 од. Шора і більш високий індекс швидкості. Призначені вони для експлуатації в умовах м'яких зим. Наприклад, європейки відмінно підходять для південних районів України з рідкісними снігопадами і великою кількістю дощів в зимовий період.
У центрі «ГороШина» представлені в достатку всі види зимових шин, є докладні описи і характеристики кожної моделі, що значно спрощує вибір зимової гуми.