Коли і навіщо міняти шини на зимові?

Поширити:

Одні з найбільш поширених питань пов'язані з сезонними покришками: які вибрати, коли міняти і взагалі чи потрібно це робити? Дійсно, напередодні зимового сезону, коли потрібно купити зимові шини, у багатьох водіїв виникає думка, чи можна обійтися без цього і не витрачати кошти. Відповідь категорична - нi.

Їзда на літній гумі небезпечна як для водія і пасажирів, так і для інших учасників дорожнього руху.

Справа в тому, що літні шини відрізняються від зимових кардинально. Це відноситься до рисунка протектора і складу гумової суміші, з якої виготовлені покришки. Крім того, експлуатація літніх шин в зимовий період тягне за собою різке зниження комфорту, коли кожен горбок, кожне оледенiння буде відображатися в кермі і машина стане дуже жорсткою

Протектор у літніх моделей шин менш глибокий, ніж у зимових. Зазвичай його глибина становить 4-5 мм, тоді як зимові шини випускаються з протектором глибиною в два рази більше - від 8 мм, а 4 мм для них - це вже гранична з точки зору безпеки глибина. Якщо уявити, що автомобіль з літніми шинами, з неглибоким протектором виїхав на засніжену дорогу, то буквально відразу всi його канавки заб'ються снігом, і він стане схожий на спорткар, який бере участь в гонках Формули 1, у якого взагалі гума лиса. Це призведе до втрати зчеплення з дорогою і непрогнозованого управління. Крім глибини, значення має характер рисунка протектора. У зимових моделях він агресивний з великими блоками, розташованими на деякій відстані один від одного. Це зроблено для того щоб забезпечити хороші тягові характеристики, поліпшити зчеплення з дорожнім покриттям і ефективно відводити налипший сніг.

Наступним важливим фактором, що відрізняє зимові шини від літніх, є їх м'якість. Якщо літні шини виробляються з гумової суміші з добавками компонентів, що забезпечують підвищену жорсткість і термостійкість протектора, то гумовi сумiшi для зимових шин, навпаки, мають в складі компоненти, які роблять їх м'якими, здатними зберігати еластичність навіть на найсильнiшому морозі. Тому якщо спробувати експлуатувати літні шини в мороз, то вони тут же «задубiють» і перетворяться на подобу пластика. А це знову ж таки втрата управління і загроза ДТП.

На користь використання зимової гуми говорить також наявність ламелей на протекторі. Ламелі - це спеціальні прорізи на протекторних блоках, які мають гострі кромки. Зазвичай така зимова шина має густу мережу ламелей, що робить її ще м'якшою, сприяє збільшенню площі плями контакту і буквально прилипанню до слизького дорожнього покриття. Їх тому ще називають «липучками». У літніх шинах таких ламелей немає і бути не може, тому що все направлено на стійкість авто на великій швидкості.

Висновок очевидний. Зимові шини є обов'язковою умовою для забезпечення безпеки в зимовий період - при їзді в мороз по слизьких дорогах.

 

 

Коли точно потрібно «перевзуватися»?

Зазвичай фахівці рекомендують міняти гуму на зимову, орієнтуючись на погоду. Є поради міняти шини, коли температура повітря знизиться до + 10- + 5 ° С. Можна зустріти рекомендації міняти шини з появою першого ожеледі. Єдиної думки з цього приводу немає і ось чому. В Україні, на відміну від інших європейських країн, на законодавчому рівні не встановлена ​​точна дата заміни шин, тому слід орієнтуватися на рекомендації відомих виробників. Наприклад, Goodyear, Michelin рекомендують проводити заміну, коли температура повітря досягне + 7 ° С. Це найприйнятніший і адекватний варіант.

Цікаво, що в країнах Європи встановлені точні дати заміни шин на зимові і періоди їх експлуатації:

- Австрія - 01.11-15.04;

- Чехія - 01.11-30.04;

- Словенія - 15.10-15.04;

- Румунія - 01.11-30.03;

- Німеччина - заміна є обов'язковою і здійснюється в залежності від погодних умов;

- Латвія - 01.12-01.03;

- Естонія - 01.12-01.04;

- Фінляндія - 01.12-01.03;

- Швеція - 01.12-31.03.

Слід враховувати, що цей список не є вичерпним, тому якщо поїздка в Європу запланована на осінь або весну, краще додатково це питання уточнити.

02000, Україна, Київ, Київ, вул. Садова 70-110 (Авторинок Жуляни)
Коментарі
Поки немає коментарів
Написати коментар