Правда і міфи про шини з маркуванням M+S

Поширити:

Питання вибору сезонних автомобільних шин в цілому не викликає ускладнень у автовласників. Принцип простий. Якщо на боковині покришки є піктограма у вигляді трьох гірських вершин з вписаною в них сніжинкою (3PMSF), то це зимова шина, а якщо така піктограма відсутня, то це свідчить про те, що покришка призначена для експлуатації влітку. Інша справа всесезонні шини. Тут завжди питань більше ніж відповідей. Особливо це стосується покришок з маркуванням M+S на боковині. Одні вважають, що вони зимові, тому що маркування позначає бруд і сніг, інші впевнені в тому, що такі шини є всесезонними. Де насправді правда і чому виробники наносять на покришки це маркування?

Для кращого розуміння слід звернутися до історії шинної галузі. Вперше шини з маркуванням M+S або MS, M/S, M&S побачили світ понад п'ятдесят років тому. Шари гуми при виробництві таких шин були укладені по діагоналі від одного борта до іншого в протилежних напрямках. Їх протектори мали кілька кишень або прорізів, по крайнiй мiрi, на одній кромці. При цьому площа пустот контактної поверхні протектора становила не менше 25% в залежності від розміру прес-форми. Така особливість конструкції сприяла підвищенню стійкості покришки до зовнішніх впливів і збільшення тугового зусилля. Основним призначенням цього виду шин була їзда по бездоріжжю - з брудом і снігом. Якраз ця функціональна особливість шин знайшла відображення в їх маркуванні - Mud and Snow, що в перекладі з англійської означає «бруд і сніг». Причому тоді про те, щоб піддавати ці шини зимовим тестам і мови не було.

 

Сьогодні зовсім нічого не змінилося. Нормативної бази, що регулює виробництво та експлуатацію шин M+S, немає. Випробувань в зимових умовах не проводиться. Єдиний законодавчий акт, в якому згадуються такі шини, це Технічний регламент, який регулює питання безпеки колісних транспортних засобів Митного союзу. В одному з його розділів йдеться про шини зі знаком у вигляді трьох гірських вершин і сніжинкою спільно з маркуванням M+S в контексті допустимої висоти протекторного рисунка покришок, які призначені для їзди по обмерзлих або засніжених дорогах. І все.

Маркування M+S - не має статус офіційного зареєстрованого знака, який дає гарантію відповідності шини тим чи іншим експлуатаційним властивостям. Правда, багато відомих шинних брендiв, ставлячи це маркування, все-таки гарантують, що така шина має поліпшені тягові характеристики на грунтових дорогах і бездоріжжі.

Що ж виходить? Шини зі словом «сніг» нічого спільного із зимовою гумою не мають. І всесезонними ці покришки теж складно назвати, тому що їх гумова суміш втрачає свої характеристики на сильному морозі. Температурний діапазон шин M+S лише трохи ширший, ніж у літньої гуми, тому вони більше підходять для регіонів з м'якими зимами, коли температура повітря не опускається нижче 0 ° С.

Висновок напрошується сам по собі. Маркування M+S не означає сезонну приналежність покришки. Ці шини не зимові і не всесезонні. Їх маркування говорить лише про тип дорожнього покриття, на якому ця шина ефективна - бруд, пісок, пухкий сніг, дрібна галька. Саме тому покришки M+S часто застосовуються на позашляховиках і легких вантажівках, яким доводиться багато їздити по грунтових дорогах і бездоріжжю.


Відповіді на найбільш актуальні питання, які задають автовласники.

1. Чи можна експлуатувати покришки M+S в зимовий період?

Так, але тільки в тому випадку якщо поруч є присутнім маркування 3PMSF.

2. Чи можна встановити покришки M+S на літо?

Так, особливо для їзди по грунтових дорогах і бездоріжжю. Для більш комфортної їзди в літній період по місту і асфальтованих трасах фахівці рекомендують використовувати спеціальну літню гуму.

3. Яка температура експлуатації покришок M+S?

Якщо температура повітря мiнусова, то покришки M+S поводяться так само як будь-яка літня гума. Краще їх експлуатувати при температурі не нижче 0 ° С. Автошини M+S не проходять спеціальні зимові тести, тому їздити на них в зимовий період небезпечно.

02000, Україна, Київ, Київ, вул. Садова 70-110 (Авторинок Жуляни)
Коментарі
Поки немає коментарів
Написати коментар