Зміст статті:
1. Основні відмінності зимових шин від літніх
Деякі автовласники, особливо новачки, напередодні зимового сезону ставлять питання, чи можна їздити на літніх шинах взимку, адже на вигляд вони так схожі? У чому взагалі різниця між цими двома видами покришок і як їх відрізнити одне від одного.
Насправді відмінності дуже великі, можна сказати навіть кардинальні, і на літній гумі їздити взимку категорично заборонено, так само як і на зимовій влітку. Найголовніші аргументи в тому, що це в першу чергу небезпечно, не комфортно і невигідно з економічної точки зору.
Основні відмінності зимових шин від літніх
Головними відмінностями цих двох видів покришок є рисунок протектора, склад гумової суміші та маркування.
Протектор
Рисунок протектора зимових моделей відразу кидається в очі і приваблює своєю глибиною і досить складною, агресивною формою. Вони випускаються в шипованому і нешиповані вигляді. У першому варіанті маленькі металеві шипи видно на протекторі. В цьому випадку зчеплення зі слизькою зимовою дорогою забезпечується за рахунок них.
Другий варіант - це ламелізована або як, їх часто називають, фрикційна шина. Підвищені тягово-зчіпні характеристики цих покришок досягаються за рахунок нанесених на блок протектора великої кількості зиґзаґоподібних прорізів - ламелей. Вони здатні збільшувати площу контакту шини на льоду або на снігу і немов прилипати до дорожнього покриття. За цю якість їх ще називають «липучками».
Самі ж блоки протектора зимових шин великі i розташовані на деякій відстані один від одного. Їх в цьому сенсі можна порівняти з протекторами шин тракторів, тільки в зменшеному розмірі.
Зимові шини випускаються двох видів: європейського типу - з рисунком у вигляді ялинки і скандинавського типу - з великими блоками. Головним завданням європейських шин є ефективне водовідведення та попередження виникнення аквапланування, адже вони призначені для експлуатації в умовах м'яких зим. Шини скандинавського типу призначені для експлуатації в суворих зимових умовах - мороз, снігопад, слизькі дороги з льодом і вкатаним снігом.
Протектори літніх шин сильно відрізняються від зимових. Вони не такі глибокі і рисунок їх менш виражений. Як правило, літні моделі мають одну або кілька глибоких радіальних смуг і розвинену дренажну систему, які призначені для підвищення курсової стійкості автомобіля і попередження аквапланування.
Гумова суміш
Сучасні гумові суміші, призначені для виготовлення шин, мають складну рецептуру і можуть включати від 40 до 80 компонентів. Серед них полімери у вигляді натуральних і синтетичних каучуків, різні наповнювачі: активні і пасивні, стабілізатори, активатори і прискорювачі, спеціальні компоненти.
Суміші готуються за інноваційними технологіями, але виробники сходяться на думці, що на сьогоднішній день універсальну гумову суміш, яка б демонструвала відмінні характеристики і на морозі, і в спеку створити неможливо. Саме тому створюються окремо гумові суміші для зимових шин і для літніх, які відрізняються принципово.
У склад зимової гуми закладаються компоненти, що гарантують безпеку еластичності гуми в умовах експлуатації при низьких температурах. Літня гума, навпаки, має в складі наповнювачі, які сприяють зменшенню зносу при їзді по гарячому дорожньому покриттю. Тобто основна відмінність зимової та літньої гуми полягає в жорсткості. Зимові склади гуми м'які і еластичні, а літні жорсткі, міцні. Висновок простий.
Їзда на зимових шинах влітку призведе до швидкого їх зносу, а якщо спробувати експлуатувати літні покришки на морозі, то вони «задубiють», стануть схожими на пластик, що призведе до повної втрати зчеплення.
Маркування
На боковині зимових покришок можна бачити піктограму у вигляді сніжинки Це означає той факт, що шина зимова і призначена для експлуатації в суворих умовах. Серед виробників є одне негласне правило. Якщо піктограма у вигляді сніжинки відсутня, то це означає що перед нами літня покришка.