Кольорові крапки на шинах

Поширити:

При придбанні нових автошин кожен власник автомобіля, напевно, помічав на бічних частинах покришок крапки різних кольорів. Вони бувають різних діаметрів. Звичайно, виникає слушне питання, чому виробник автопокришок витрачає певні зусилля і витрачає матеріали на нанесення цих кольорових точок, якщо очевидно, що вони все одно зітруться з шини в міру її експлуатації? Відсутність знань про призначення цих маркерів на автошинах породжує різні теорії. Говорять навіть, що таким чином виробники автомобільних шин маркують некондицію та продукцію, яка не пройшла контроль якості на виробництві.

Насправді маркери у вигляді кольорових точок, нанесених на боковини автошин, з'явилися порівняно недавно. Сам факт, що виробник шин їх наносить, знаючи, що вони все одно будуть з часом стерті і автопокришка стане однорідного кольору, говорить про їх тимчасові функції. Тобто, про те, що вони потрібні на початку експлуатації шин. Отже, що означають крапки різних кольорів на автошинах?


Жовті

Подібні жовті колірні маркери на боковинах автошин вказують на слабкі місця, які визначаються способом балансування. Важливо відзначити, що такі слабкі частини присутні і на колісних дисках. Вони позначаються англійською літерою ""L"". Таке маркування потрібне щоб при монтажі автопокришок на колісні диски жовті крапки на них і літери «L» на колісних дисках, що позначають їх слабкі частини, розташовувалися на протилежних сторонах, тобто на 180 ° один від одного. Якщо це правило дотримано, то при виникненні різноманітних навантажень, кінетичне зусилля не змогло б викликати несправність відразу двох деталей.

Іноді зустрічається, що слабкі місця автодисків позначені не літерою «L», а маркерами різних кольорів – крапками зеленого, синього чи іншого кольору. Трапляється, коли на автодиску немає англійської літери «L» або різнокольорових точок. Тоді діє таке правило. При установці автопокришок на колісні автодиски потрібно поєднувати важкі частини дисків, що знаходяться біля вентилів підкачки, з легкими частинами покришок.


Червоні

Таке маркування на боковинах автошин ставиться у місцях максимальних відхилень радіальних сил, тобто. у жорстких і, як наслідок, найважчих частинах автопокришок. Червоними маркерами зазвичай виділяються автошини, які входять до первинної комплектації авто. Так виробник позначає частини шин, де є великі силові неоднорідності. Вони пов'язані з похибками виробництва та різними сполуками, наприклад, з каркасними або брекерними шарами. На автодисках, що входять до первинної комплектації авто, позначаються також мінімальні відстані від їх центру до ободів. Це позначення може виглядати у вигляді білої позначки або будь-якого іншого маркера. Це зроблено, щоб у процесі збирання коліс у заводських умовах червоні маркери на автошинах поєднували з цими маркерами на автодисках. Таким чином силова неоднорідність зменшується до мінімуму та забезпечує збалансовані властивості коліс у зборі. Тільки так можна досягти найкращого балансування коліс.

При звичайній установці автопокришок на автодиски на червоні маркери не слід звертати жодної уваги. Вони в цьому випадку не враховуються. А слід керуватися принципом, за якого крапки жовтого кольору, що позначають легкі місця автошин, повинні поєднуватись з важкими частинами колісних дисків – з вентилями підкачування.


Білі

На деяких автошинах у первинній комплектації є білий маркер. Цей вид маркування автошин означає місця мінімальних відхилень радіальних сил, тобто на гнучкі частини боковин. У таких випадках при встановленні автошин на колісні автодиски діє наступний принцип. Білі маркери розташовуються на 180 ° від літери ""L"" колісних автодисків, тобто максимально віддалені від слабких місць дисків.

Ці прості правила допоможуть автомобілістам, особливо тим, хто стикається з придбанням та монтажем автошин вперше, краще орієнтуватися та здійснювати контроль.

02000, Україна, Київ, Київ, вул. Садова 70-110 (Авторинок Жуляни)
Коментарі
Поки немає коментарів
Написати коментар