Кольорові лінії на протекторі шини. Міфи та реальність

Поширити:

Кожен автовласник, купуючи шини, напевно, звертав увагу на кольорові смуги на робочій поверхні покришок, таємниче походження яких може пояснити далеко на кожен продавець. Навіщо ці смуги наносять на шину, хто це робить, чи є цьому виразне пояснення? Усі ці питання породжують багато міфів. Одні кажуть, що таким чином компанії-виробники шин маркують покришки, які не пройшли ВТК і вважаються бракованими. Інші вважають, що кольорові смужки на протекторах позначають сорт самої шини або закодовану інформацію про завод-виробник. Насправді все це міфи, а реальність полягає в іншому...

Якщо уважно придивитися, можна помітити, що кольорові смуги можуть мати різну ширину, колір і місце розташування. Більше того, можна побачити, що вони нанесені начебто вручну, не зовсім рівно і мають розриви у місцях знаходження ламелей. При цьому фарба знаходиться тільки на поверхні протектора і ніколи її немає в прорізах. Повертаючись до питання призначення цих кольорових смужок на покришках, слід зазначити, що вони корисні фахівцю збиральника шин, працівнику складського приміщення, де зберігаються покришки, і в певному сенсі навіть покупцю.

Кольорові смужки на протекторі наносяться до стадії виробництва. Під час складання покришки на складальному барабані спочатку накладають спеціальний повітронепроникний шар, потім встановлюють бічні кільця. На наступному етапі виробничого процесу встановлюють боковини, металевий бреккер та, нарешті, протекторний шар. Теххарактеристики останнього безпосередньо впливають на властивості шини – взимку у найсильніші морози вона залишається м'якою або, навпаки, у літню спеку досить твердою та зносостійкою. Саме для того, щоб не переплутати протекторні стрічки, які схожі одна на одну, на сиру гуму ще на стадії заготівлі наносять кольорові смужки. Виходить, що маркування протектора кольоровими смужками є для збиральника своєрідним кодом, що дозволяє відрізняти заготовки та виключати помилки.

Після складання шина вiдправляється у спеціальну прес-форму, де на неї наносяться ножевидні рельєфи у вигляді канавок та прорізів, після чого безпосередньо здійснюється процес вулканізації. Ось чому смужки на протекторі мають розриви в місцях ламелей.

Вдруге смужки на протекторах шин потрібні на складі. Щодня компанії-виробники випускають тисячі шин, що мають різні типорозміри, які потім потрапляють на склади. Як правило, у складських приміщеннях шини зберігаються стосами або довгими шеренгами. Працівнику складу в цьому випадку інформація, нанесена на боковинах шин, виявляється недоступною і він для того, щоб не переплутати розміри покришок та їх типи, орієнтується за допомогою смуг. Завдяки цьому ефективність його роботи зростає у рази. Деякі виробники для ще більшої зручності поряд з кольоровими смужками наносять на робочу поверхню протектора ще й типорозмір шини, а також її модель.

Як висновок можна вказати, що займатися розшифровкою кожного окремо взятого бренду дуже складно і до того ж не має жодного сенсу. Виробники шин поєднують смужки на шинах у будь-якому зручному для себе порядку, для того щоб донести необхідну інформацію та спростити процеси виробництва, складування, транспортування та контролю якості. Це означає, що кольорові смуги на покришках не мають нічого спільного із бракованою продукцією та сортом шин.

02000, Україна, Київ, Київ, вул. Садова 70-110 (Авторинок Жуляни)
Коментарі
Поки немає коментарів
Написати коментар