Направлені та асиметричні шини.

Поширити:

Направлений або асиметричний малюнок протектора. В чому різниця?

Майже кожен автовласник при виборі шин ставить питання, які з них кращі? Дійсно, величезний асортимент автошин, серед яких зимові, всесезонні та літні моделі, різні типорозміри, різні рисунки протекторів створюють деякі труднощі при підборі шин. Одним з актуальних питань, які ставлять покупці, є наступне: який протектор найкращий, направлений чи асиметричний і яка між ними різниця? Треба сказати, що відповідь на нього не така очевидна, як може здатися на перший погляд...

Багато водіїв взагалі плутають поняття асиметричність та направленість автошин, вважаючи їх тотожними, або дуже близькими. Насправді це не так і різниця між цими видами покришок важлива. Загалом випускаються автошини з трьома видами рисунків протектора: симетричний направлений - він же просто "направлений", симетричний ненаправлений, або, як його ще називають, "симетричний" і асиметричний ненаправлений - "асиметричний". Усі вони мають свої технічні та експлуатаційні характеристики. Напрошується питання, чи є якийсь універсальний варіант? Відповідь – ні. При виборі комплекту покришок кожному автовласнику доводиться враховувати умови, у яких переважно експлуатуватимуться шини. Відразу слід зазначити, що симетричні шини є бюджетним варіантом. Протектор таких шин має дзеркальний рисунок, гумова суміш та конструкція корду однорідні. Такі шини зазвичай рекомендуються для спокійної, акуратної манери водіння.

 

Направлені шини

Цей вид автомобільних шин вважається одним із найпоширеніших. Їхні протектори легко розпізнати. Вони нагадують англійську літеру "V" або, як ще кажуть, схожі на "ялинку". Така будова формує ефективну систему водовідведення. При їзді по мокрому дорожньому покриттю вода по V-подібних каналах викидається убік, а численні кромки зчеплення роблять автомобіль стійким. Підвищені зчіпні властивості авто з дорогою та виключення виникнення аквапланування є безперечними перевагами направлених шин, що дозволяє експлуатувати їх у регіонах із суворими зимами, що відрізняються великою кількістю опадів.

Поряд з перевагами, направлені автошини мають недоліки. Основними з них є підвищене зношування і велика шумність під час їзди. При встановленні таких покришок на автомобіль важливо дотримуватися напрямку рисунка. І тому на їх боковини наноситься такі позначення як стрілки, що вказує напрямок обертання, тобто, виходить, що конкретну автошину в зборі з диском можна встановлювати лише на певний бік авто.

 

Асиметричні автошини

Цей вид протекторів народився на треках. Вони виключали постійні заміни коліс залежно від конкретних умов – заміни гуми, стійкої до аквапланування на слизькому покритті на ту, що має максимальне зчеплення з трасою та виключає занесення боліда на швидкісних поворотах.

Особливості будови протектора асиметричної шини полягають у тому, що зовнішня частина забезпечує стійкість автомобіля при маневруванні, а внутрішня відповідає за водовідведення. Конструктивно це виглядає так. Зовнішня частина протектора має великі гумові блоки, які утворюють грунтозачепи, та виготовлена з більш щільної гумової суміші. А внутрішня частина отримала численні водовідвідні канали та виготовляється з більш м'якої гуми. Корд внутрішньої та зовнішньої частин асиметричних шин теж неоднорідний. Зовнішня частина має посилення, утворене армуючим плетінням високої густини.

Щоб ці дві частини при установці не плутати, на боковинах покришок нанесені написи. На зовнішній частині - "OUTSIDE", а на внутрішній - "INSIDE". При правильному монтажі на всіх колесах з обох боків буде видно лише напис - "OUTSIDE".

Асиметричні шини випускаються і в зимових випадках, і у літніх. Зимові моделі відчутно м'якші за літні. Вони мають глибоке нарізування і не бояться морозів. Літні моделі виготовляються з жорсткішої гуми, яка стійка до високих температур.

З недоліків асиметричних шин слід відзначити дорожче виробництво.

02000, Україна, Київ, Київ, вул. Садова 70-110 (Авторинок Жуляни)
Коментарі
Поки немає коментарів
Написати коментар