«Я замовив комплект асиметричних шин, а мені доставили 4 праві» – це питання іноді виникає у особливо уважних власників автомобілів. Справді, проблема правих та лівих автопокришок іноді піднімається як власниками авто, так і спеціалізованими автомобільними виданнями. На всі подібні питання слід одразу дати однозначну відповідь. Справа в тому, що правих так само як і лівих автомобільних шин у продажу просто не існує.
Ця проблема виникла деякий час тому, коли компанія Nokian випустила асиметричні направлені покришки – NRV, які поділялися на ліві та праві. Цей випуск супроводжувався рядом незручностей та викликав певну плутанину на складах. Насамперед, це виявилося невигідним з погляду виробника, тому що значно ускладнювало та здорожувало процес виробництва. Собівартість цих шин виявилася великою, тому виробнику довелося піти на деякі компроміси. Але це не найбільше лихо. Виявилося, що шини погано реалізовувалися, але в складах залишалися, наприклад, лише ліві чи лише праві шини.
З погляду споживача, ця модель теж викликала неоднозначну реакцію. Наприклад, багато автовласників задавалися питанням, яку шину купувати як «запас», адже невідомо, яке колесо спустить чи прийде в непридатність раніше, ліве чи праве. Проста логіка підказує, що велика ймовірність пошкодження є у правої шини, тому що справа знаходиться узбіччя, де зазвичай більше відколів дорожнього покриття, ям, вибоїн та інших пошкоджень.
Однак, хто сказав, що якщо, наприклад, купити дві ліві автопокришки і три праві, то це є гарантією того, що ліва шина не виявиться пошкодженою раніше? Що робити? Купувати одразу шість шин?
Всі ці обставини змусили концерн Nokian та інших виробників автомобільних шин частково або повністю відмовилися від випуску асиметрії.
І тут виникає питання: як функціонують асиметричні покришки? Адже виходить, що автошини, які стоять ліворуч, функціонують інакше, ніж ті, що стоять праворуч. Абсолютно вірно! Якщо однакові асиметричні покришки встановити ліворуч, то водовідведення відбуватиметься всередину вперед, а якщо справа авто, то викид води буде здійснюватися всередину назад. Добре це чи погано і як все це впливає на керування авто під час дощу? Тести на спеціальних полігонах та дослідження, які проводять великі виробники автошин, показують, що подібна конструкція покришки ніяк не впливає на керованість.
Асиметричні шини перекочували до масового споживача з автомобільного спорту. Особливості їхнього рисунка забезпечують чудову курсову стійкість, особливо на швидкісних поворотах і при виконанні інших маневрів. Цього вдалося досягти за допомогою того, що частина протектора, яка знаходиться зовні та позначена на автошині словом ""OUTSIDE"", отримала більші гумові блоки. І загалом вона більш щільна. При цьому внутрішня частина, позначена словом «INSIDE», значно м'якша.
Виходить, що зовнішня частина, більш навантажена під час поворотів, відповідає за керованість, а внутрішня зі збільшеною площею плями контакту – за зчеплення, тому такий протектор можна назвати два в одному, тобто він виконує відразу дві пріоритетні функції.
Ще однією перевагою асиметричних шин є універсальність «запаски». На відміну від автошин з направленим рисунком, асиметричні не вимагають перестановки на колісний диск в іншому напрямку при монтуванні колеса з правого боку авто на ліву і навпаки.
Принцип у тому, що зовнішня частина асиметричної автошини, яка змонтована на колісний диск, завжди буде зовні, як при монтуванні колеса праворуч, так і зліва. До того ж асиметричні покришки можна встановлювати практично на будь-яку модель колісного диска. Все це робить асиметричні шини популярними, адже вони забезпечують хорошу керованість і при монтажі залишається лише перевірити, щоб на всіх боковинах встановлених шин залишався напис «OUTSIDE».