Центрувальні кільця на диски

Поширити:

Центрувальні кільця на дискиЯк можна, не вдаючись у дорогий тюнінг і не торкаючись елементів корпусу автомобіля зробити його більш стильним і надати індивідуальності? Напевно, кожен автомобіліст скаже: "Поставити замість штатних литі колісні диски цікавого дизайну або замінити їх на диски більшого діаметру, що допускається заводом-виробником". Правильно, і цим, напевно, займалося більшість автовласників.

Найчастіше при заміні виникає ситуація, коли параметри кріплення – отворів під болти, виліт диска, його ширина збігаються, а діаметр центрального посадкового отвору ні. Цей параметр означає DIA. Він при заміні дисків повинен відповідати діаметру центруючого отвору ступиці авто. Однак при встановленні нових литих дисків він може виявитися дещо більшим. Наразі випускаються так звані універсальні литі диски з отвором під ступицю дещо більшого діаметру, тому такі ситуації при монтажі позаштатних автодисків є нормою. І ось коли таке трапляється, виникає питання, чи треба застосовувати при цьому спеціальні перехідні кільця для центрування, які ще часто називають «проставочними»?

Навіщо застосовуються перехідні центрувальні кільця?

Це питання дуже актуальне. Навколо нього завжди багато суперечок, причому думки абсолютно протилежні. Є стійка думка, що такі кільця є абсолютно непотрібним аксесуаром. Навіть у деяких авторитетних виданнях можна зустріти публікації про їхню непотрібність.

Центрувальні кільця на диски - світлина 2Всі такі міркування зводяться до того, що рівність діаметрів посадкового отвору диска і циліндричної частини ступиці, що виступає, - це необов'язковий фактор. У подібних матеріалах говориться, що ці два діаметри взагалі не відіграють жодної ролі і не відносяться до питань центрування та тим більше фіксації колеса. Мовляв, центрування колеса відбувається виключно завдяки конусній частині кріпильних болтів і більше нічим. Говориться, що треба просто взяти диск зі збільшеним отвором і без використання проставного кільця рівномірно вручну, хрест-навхрест затягнути болти розміром. Конуси елементів кріплення щільно входять в отвори. Диск центрується і фіксується чітко по центру і ніякого додаткового аксесуара у вигляді кільця для проставки не потрібно.

Чи так це в реальності і чи мають рацію ті, хто стверджує, що кільця проставки зовсім не потрібні? Ця думка дуже спрощена, помилкова і ось чому.

Фахівці переконані, що два діаметри: посадкового отвору диска та ступиці повинні ідеально збігатися. Якщо вони не збігаються, то застосування поставок є необхідною умовою для коректної експлуатації без нанесення шкоди динамічним характеристикам авто і його підвісці. Найчастіше за відсутності центрувальних кілець відбувається биття коліс, внаслідок чого виникають підвищені механічні навантаження на деталі підвіски, що веде до їх швидкого зносу і позапланових ремонтів. Найчастіше відбувається нерівномірне зношування покришок і, як наслідок, втрата управління. Крім того, якщо кільця відсутні, можна втратити колесо з усіма важкими наслідками.

Висновок простий. Конусні болти лише закріплюють колісний диск. Головна умова - точне підганяння під ступицю за допомогою кільця центрування, функція якого полягає у виключенні зазору між автодиском і ступицею. А значить кільця проставки - це необхідні аксесуари при монтажі позаштатних дисків.

 Центрувальні кільця на диски - світлина 3Правила вибору центрувальних кілець

Важливо не тільки вибрати колісний диск, а й самі кільця для правильного встановлення. Існує кілька простих правил, дотримання яких виключить помилки у виборі та виникнення неприємних моментів під час їзди.

1. Треба чітко простежити, щоб діаметр кільця проставки був дещо більшим, ніж діаметр ступичного циліндра. В іншому випадку воно просто не вдягнеться.

2. Необхідно звірити два діаметри: посадкового отвору встановлюваного диска та штатного отвору. Як правило, ці значення можна знайти на дисках. Різниця між діаметрами зазвичай має становити 0.5-1мм. У цьому випадку можна вважати, що встановлюваний диск підходить, а зазор дозволить усунути кільце проставки.

3. Важливу роль грають матеріали виготовлення кілець. Вони можуть бути виготовлені із пластику або алюмінієвих сплавів. Причому той і інший вид має переваги і недоліки. Пластикові відрізняються меншою ціною, не схильні до окислювальних процесів і не допускають приварювання колісного диска до ступиці. Щоправда, вони схильні до деформацій і недовговічні. Переваги алюмінієвих центрувальних кілець полягають у їх тривалому робочому ресурсі та не схильності до деформації. Мінус алюмінієвих кілець – вища ціна, ніж пластикових.

Треба розуміти, що у будь-якому разі вартість проставочних кілець є мізерною порівняно з деталями підвіски автомобіля, які можуть вийти з ладу без використання кілець. Тоді тим більше незрозуміла логіка тих, хто стверджує, що кільця поставки не потрібні, адже завжди краще підстрахуватися і придбати ці недорогі аксесуари, ніж піддавати автомобіль загрозам і позаплановим ремонтам.

02000, Україна, Київ, Київ, вул. Садова 70-110 (Авторинок Жуляни)
Коментарі
Поки немає коментарів
Написати коментар
ß