В умовах постійного зростання цін на паливо хочеться знайти лазівку, щоб хоч якось скоротити витрати. Установка ГБО - основний спосіб зменшити споживання, проте не єдиний: є ще «зелені» шини. Як заявляють виробники, завдяки більш низькому опору коченню вони сприяють оптимізації витрати палива, але чи так це насправді?
Свою відповідь на дане питання дають експерти українського видання Автоцентр, які протестували дев'ять комплектів літніх шин розміру 195/65 R15, як з позначкою «еко», так і звичайних, з класичними характеристиками.
Нагадаємо, що перший тест літнього сезону 2019 роки команда Автоцентру присвятила шинам розміру 215/65 R16 для компактних позашляховиків.
Список протестованих літніх моделей:
- Continental ContiEcoContact 5
- Gislaved Ultra * Speed
- Kumho Ecowing ES31
- Maxxis Premitra HP5
- Michelin Energy Saver +
- Nexen N'Fera SU1
- Nokian Hakka Green 2
- Pirelli Cinturato P1 Verde
- Yokohama BluEarth-Es ES-32
Результати тесту
Традиційно вважається, що низький опір коченню конфліктує з рівнем зчеплення шин на мокрій поверхні. Але результати тесту журналу Автоцентр говорять про те, що розробникам деяких моделей вдалося врівноважити ситуацію, знайти компроміс. Найбільш яскравим прикладом, судячи з цифр тесту, можна вважати шини Nokian Hakka Green 2 . Їх економічність злегка поступається лідерам відповідної дисципліни (продукції Continental і Michelin), але при цьому на мокрому покритті, так само як і на сухому, вони виявилися найбезпечнішими. За що заслужили перемогу в тесті.
Друге місце дісталося виробленим в Китаї шинам тайванського бренду Maxxis Premitra HP5 . У 2019 вони виступають дуже сильно, і дуже багато тестери змушені констатувати, що зчіпні властивості цих відносно недорогих покришок на рівні моделей преміум-сегмента. Варто особливо підкреслити, що в даному тесті в стійкості до поздовжнього і поперечного аквапланування вони були кращими, при цьому з паливною економічністю у них трохи не склалося, що, втім, мало позначилося на підсумковому результаті.
Шини Continental ContiEcoContact 5 , які набрали максимальні 10 балів за паливну економічність, розмістилися на третьому щаблі п'єдесталу пошани. Їх слабке місце - поперечні зчіпні властивості на мокрій дорозі і опір поздовжньому акваплануванню. Відзначимо, що на даний момент на ринку доступна авторезина Continental EcoСontact 6 покоління, яка не брала участь ні в одному тесті сезону!
Модель Michelin Energy Saver + так само відзначилася надзвичайно низьким опором коченню, але на фініші втратила бали за слабку стійкість до акваплануванню, що випробувачі зв'язали з малою глибиною малюнка протектора. Четверте місце , з відставанням від третього за все в 0,1 бала.
П'яту сходинку підсумкового протоколу тесту літніх шин 195/65 R15 розділили Nexen N'Fera SU1 і Yokohama BluEarth-Es ES-32 . Їх перевага так само одне на двох - ефективність гальмування на сухій дорозі. До недоліків експерти Автоцентру віднесли керованість на мокрій покритті, яка у випадку з шинами Nexen була «присмачена» питаннями до керованості і на сухому асфальті.
Шини Pirelli Cinturato P1 Verde і Kumho Ecowing ES31 з найбільш яскраво вираженим конфліктом «мокрого» зчеплення і низький опір коченню вмістилися на сьомому місці .
З останнім результатом тесту 2019 року літніх шин журналу Автоцентр перетнули фінішну лінію покришки Gislaved Ultra * Speed . Вони, крім високої стійкості до аквапланування нічим особливим виділитися не змогли: за всіма іншими напрямами шини стабільно займають позиції в кінці списків.
Висновки
Витівка експертів Автоцентру продемонструвати рух шинних технологій вперед вдалася. Нехай і вкрай рідко, але на шинному ринку вже сьогодні можна зустріти топливоекономічні моделі з високими зчіпними властивостями на мокрій поверхні.