Складно знайти такого автовласника, який при виборі та купівлі шин не намагається заощадити. І дуже часто перевага віддається недорогим бюджетним шинам, а не покришок преміум-класу. Але наскільки дешеві шини гірше?
На це питання свій варіант відповіді дають експерти норвезького видання Motor, які спільно з випробувачами шведського журналу Vi Bilägare протестували сім комплектів бюджетних шин і порівняли їх експлуатаційні властивості з результатами преміальної «референсної» моделі. Тест літніх шин проводився до сезону 2019 року в найпопулярнішому розмірі 205/55 R16.
Загальні висновки
На підставі отриманих в ході тесту результатів не можна категорично заявити, що на тлі преміальних все недорогі шини - погані. Але важливо розуміти наскільки велика різниця в рівні контролю і безпеки. Найбільша різниця між літніми шинами преміум-класу і більш дешевими варіантами була виявлена на мокрому асфальті.
Референсним преміальним шинам Continental ContiPremiumContact 5 на мокрому покритті при гальмуванні зі швидкості 100 км / год до повної зупинки необхідно 54,67 метра, в той час як для більш дешевих покришок в середньому потрібно трохи більше 66 метрів.
Найгірший результат в ефективності гальмування на мокрій дорозі у китайських шин Goodride Radial RP28. Їх гальмівний шлях склав 74 метри. У той час, коли автомобіль на шинах Continental вже зупиниться, транспортний засіб, обладнане продукцією Goodride, буде продовжувати рух зі швидкістю 50 км / ч. Це буде справжній удар, якщо ви зіткнетеся з іншою машиною або лосем .
У стійкості до поздовжнього аквапланування відмінності не такі істотні, проте в поворотах з великою кількістю води на дорозі відмінності в рівні зчеплення відчуваються сильніше, і це може мати серйозні наслідки
На сухому асфальті все бюджетні шини виступили досить добре. Втім, нічого дивного: в гарну погоду легше тримати зчеплення з дорогою.
У тесті на паливну економічність на швидкості 100 км / год самими ненажерливими виявилися преміальні шини Continental.
Відгуки експертів за підсумками тесту
1. Fulda Ecocontrol HP
Почнемо по порядку - з переможця. Бренд Fulda належить групі Goodyear, а його продукція має набагато вищий рівень експлуатаційних властивостей, ніж більшість недорогих шин.
Гальмівні характеристики Ecocontrol HP на мокрій дорозі - одні з кращих в групі бюджетних шин, але природно гірше, ніж у преміум-покришок. Керованість на мокрому покритті дуже хороша, навіть в складних умовах водіння.
Шини добре вписуються в повороти і легко утримують колію, незважаючи на те, що рульове управління відчувається трохи важким і нечутливим.
Fulda Ecocontrol HP відмінно справляється з акваплануванням, як з поздовжнім, так і з поперечним.
Ефективність гальмування на сухій дорозі дуже хороша. Модель впевнене справляється з маневруванням і відчуває себе в основному стабільно. Комфорт дуже хороший. І це при тому, що модель присутня на ринку вже 7 років!
2. Falken Ziex ZE914 Ecorun
Японські шини Falken Ziex ZE914 Ecorun - одні з кращих шин в цьому тесті і представлені в тому-ж 2012 році що і переможець тесту. Ziex ZE914 Ecorun ефективно гальмують на мокрій дорозі, але в поворотах не володіють таким же гарним зчепленням. Крім того, керованість на мокрій поверхні так само залишає бажати кращого.
Falken робить все можливе, коли мова йде про поздовжньому і поперечному акваплануванні: чотири широкі основні канавки дуже швидко відводять воду з плями контакту.
Ефективність гальмування на сухій дорозі дуже хороша. Шина також стабільна в управлінні, але реакції на повороти керма кілька уповільнені. Ziex ZE914 Ecorun котяться досить легко, але на нерівностях він незручні і можуть трохи гойдатися в бічному напрямку.
У цьому тесті літніх шин 2019 року модель продемонструвала низький рівень шуму на рівній поверхні.
3. Roadstone Eurovis Sport 04
Roadstone - дочірній бренд південнокорейської компанії Nexen Tire. Гальмівна здатність Eurovis Sport 04 на мокрій дорозі вище середнього рівня в групі шин з низькою ціною, але трохи відстає від показників покришок преміум-класу.
Модель добре поводиться на мокрій дорозі і зчеплення з дорогою втрачає поступово. При цьому про високу точність реакцій говорити не доводиться.
У тесті на стійкість до поздовжнього аквапланування Roadstone втрачає зчеплення на швидкості 77 км / год, що відповідає середньому значенню. Однак в поворотах опірність акваплануванню не настільки хороша.
На сухому асфальті ефективність гальмування дуже хороша, але точність і швидкість реакцій поступаються кращим шинам тесту.
На швидкості 100 км / год Roadstone Eurovis Sport 04 - самі економічні шини тесту.
4. Landsail LS388
Landsail LS388 - шини «без відблисків». Зчеплення в поворотах на мокрій дорозі на середньому рівні, і покришки мають тенденцію до недостатньої поворотності, коли зчеплення слабке. Під час активної їзди вони завжди поводяться стабільно і спокійно.
Опір поздовжньому акваплануванню шин Landsail на гідному рівні, проте в шарі води в поворотах зчеплення менш надійно.
При гальмуванні з 100 км / год на сухому асфальті показники середні. Шини трохи дещо жорстким, але в цілому у них прийнятний рівень контролю. На нерівному асфальті покришки Landsail відчувають себе зовсім невпевнено.
5. Maxxis Mecotra 3
Ефективність гальмування на мокрій дорозі - другий найгірший результат в дисципліні: залишкова швидкість Maxxis Mecotra 3 в той момент, коли референсні шини вже зупинилися, становила 47 км / год.
При русі по мокрому асфальту шини вимагають великих поворотів рульового колеса і не відразу відгукуються на рульове керування.
Здатність витримувати аквапланування при прямолінійній русі хороша, але в поворотах гірше.
На сухій дорозі Maxxis працює набагато краще. Моделі характерні ефективне гальмування і хороша курсова стійкість. Вона може бути трохи непередбачуваною, але реакції на повороти керма дуже швидкі.
Хороша стійкість на нерівній поверхні.
6. Nordexx NS9000
Nordexx - приватний бренд датської компанії NDI (Nordisk Dæk Import). Шини під цим брендом виробляються в Китаї.
Гальмівні характеристики Nordexx NS9000 на мокрій дорозі - одні з найгірших в тесті. Шини вимагають незначних коректувань в поворотах, а при активній їзді мають певні недоліки. Загальний рівень зчеплення на мокрій поверхні досить низький.
В шарі води втрачають зчеплення відносно рано.
На сухому асфальті покришки Nordexx поводяться зовсім інакше. Тут їх гальмівні характеристики трохи вище середнього рівня. Шини більш чутливі при русі по сухому покриттю, можливо, через зайву м'якість і розмитого рульового управління.
7. Goodride Radial RP28
Goodride Radial RP28 - шини зайняли останнє місце. Вони також виробляються в Китаї, але вже без натяку на європейське коріння. Малюнок протектора Radial RP28 нічим не вирізняється з-поміж конкурентів.
Шини мають досить велику вагу, і вони єдині з представниць бюджетних покришок, які за зчеплення на мокрій дорозі згідно з маркуванням шин ЄС відносяться до класу «С».
Маркування підтверджується результатами випробувань: гальмівний шлях зі швидкості 100 км / год - найдовший в тесті. Такі ж неважливі результати шини Goodride показали у всіх дисциплінах на мокрій поверхні.
Значно краще покришки Goodride Radial RP 28 виглядають на сухому асфальті, але і тут вони гірше за інших. При цьому з точки зору витрат палива модель Goodride дасть фору багатьом.
Добра порада від експертної групи Vi Bilagare: виберіть інші шини!
(Поза заліком) Continental ContiPremiumContact 5
Continental Conti Premium Contact 5 - одна з кращих шин преміум-класу на ринку, яка в 2018 році виграла річний тест Vi Bilägare. У тесті літніх шин 2019 року вона була використана в якості еталонної, щоб показати різницю в експлуатаційних властивостях з більш дешевими шинами.
Зчеплення на мокрій дорозі дуже ефективне. ContiPremiumContact 5 набрали найбільшу кількість балів у всіх тестах на мокрій дорозі і посіли друге місце в стійкості до аквапланування.
На сухій поверхні вони так само швидко гальмують. Характеристики водіння однакові, і шини легко управляються як на сухих, так і на мокрих дорогах.
Висновок
Бюджетні літні шини 205/55 R16 добре відчувають себе в гарну погоду і на сухому асфальті, і ви, звичайно ж, можете заощадити чимало грошей, вибравши недорогі шини, а не покришки класу преміум. Однак, в даному випадку варто гарненько подумати про суттєві відмінності в поведінці на мокрому асфальті, які можуть привести до непередбачених наслідків.