Isetta – маленьке диво, яке врятувало компанію BMW

Поширити:

Після завершення другої світової війни німецька компанія BMW опинилася на грані краху. На той час вона мала п’ять заводів і чотири з них опинилися на підконтрольній Радянській військовій адміністрації території. Себто, вони не підпорядковувалися Німеччині. Мюнхенський завод нехай і залишився підконтрольним компанії, однак він був сильно пошкоджений бомбардуваннями і не міг повноцінно тримати компанії на плаву. До того ж, командування союзників, заборонило BMW займатися випуском автомобілів. Лише в 1951-му році компанії дозволили створити перший новий автомобіль, яким став BMW 501. Однак автомобіль був дуже дорогим і не завоював великого успіху на ринку. До 1955-го року ситуація в компанії стала критичною і над її головою нависла загроза банкрутства. Врятувати відомий німецький автомобільний бренд могло лише диво. І таким маленьким дивом стала Isetta.

Саме в 1955-му році на території Італії було налагоджено виробництво невеликих машин під назвою «Ізетта». Цей автомобіль був не схожий на всі інші, які були в той час на ринку. Він нагадував скоріше мотоколяску, аніж повноцінне авто. Він був дуже маленький. Його довжина була 229см., а ширина всього 137см. Важила машина всього 350кг. Посадка в авто здійснювалася через єдині двері, які відчинялися спереду. Кермо було прироблене до цих дверей, себто коли ви їх відчиняли – рухалося і воно.

Автомобіль був розрахований лише на двох людей і мав дуже маленький двигун об’ємом 0.3 літра, потужність якого складала всього 9.5 кінських сил. Максимальна швидкість, на яку могла розігнатися Isetta складала всього 70 км/год. До того ж, це авто не мало задньої передачі. Здавалося б, провальний експеримент, який не набуде популярності серед автомобілістів. То як же цій машині вдалося врятувати BMW?

А все дуже просто. Наприкінці 1955-го року італійський виробник «Ізетти» вирішив продати права на створення цього авто комусь, аби мати можливість реструктурувати виробничі потужності і перейти до створення люксових спортивних автомобілів. Представники компанії BMW вирішили придбати права на Isetta і вдосконалити її. Інженери компанії збільшили потужність двигуна до 13 кінських сил, завдяки чому максимальна швидкість автомобіля підвищилася до 85 км/год. BMW не прогадала з цим придбанням. «Ізетта» зовсім скоро стала потрібна майже всім. У 1956-му році сталася Суецька криза, через яку Європу накрив дефіцит бензину. Така маленька машина з досить слабким двигуном споживала мало пального, через що стала ідеальним варіантом для пересування містом.

До 1964-го року компанія BMW випустила і продала 160.000 цих автомобілів. За вісім років виробництва було створено три модифікації «Ізетти» - двомісні моделі 250 та 300 і чотиримісна модель 600. Незважаючи на простий дизайн і малу потужність, даний автомобіль був дуже надійним в технічному плані і дуже рідко ламався. І нехай зараз ця машина викликає у багатьох лише усмішку, однак саме завдяки їй BMW залишилася на плаву і змогла досягти того успіху, який має зараз, врятувавшись від банкрутства.

02000, Україна, Київ, Київ, вул. Садова 70-110 (Авторинок Жуляни)
Коментарі
Поки немає коментарів
Написати коментар