Хто і коли придумав використовувати "запаску"?

Поширити:

Колись, в окремому матеріалі, ми вже розповідали вам про те, чому нові автомобілі не комплектуються запасними колесами. Але тоді ми лише побіжно розібралися з тим, що ж таке "запаска" і яка у неї історія. Що ж, давайте виправимо цю помилку. Спробуємо зазирнути в історію і дізнатися, хто, коли і навіщо придумав перевозити в автомобілі запасне колесо.

Коли на дорогах тільки-тільки починали їздити перші автомобілі - вони пересувалися звичайними ґрунтовими дорогами, якими до цього ходили коні. З їхніх підков частенько випадали цвяхи, внаслідок чого автомобільна шина страждала від проколів. І це створювало надзвичайну проблему для водіїв. Необхідно було акуратно зупиниться; зняти з автомобіля колесо; потім зняти шину і дістати камеру; заклеїти її і, зібравши все це воєдино, поставити колесо назад на вісь машини. Погодьтеся, процес досить трудомісткий і не швидкий.

Для того, щоб полегшити цей процес, двоє братів-інженерів - Волтер і Том Девіс - винайшли запасне колесо. Сталося це в 1904-му році. Їхній винахід став настільки популярним, що вони заснували власну компанію Stepney Spare Motor Wheel Limited і почали виготовляти запасні колеса для продажу в Європі, Великій Британії та США.

Першим автовиробником, який почав комплектувати нові автівки запасним колесом просто із заводу, стала американська компанія Thomas B. Jeffery Company. Jeffery Company. Їхній автомобіль моделі "Rambler" мав при собі змінне колесо з уже одягненою шиною і накачаною камерою. Це означало, що автомобіліст, у разі проколу, може просто зупинитися і змінити пошкоджений виріб на новий за лічені хвилини. Ну а заклеюванням проколу зайнятися в більш підходящому місці. Після цього стався справжній фурор. Все більше і більше автомобільних компаній почали оснащувати свої автомобілі "запасками". Дійшло навіть до того, що перевезення з собою навіть двох запасних шин стало нормою. Автовиробники часто обладнували машини одним або двома бічними кріпленнями для запасних коліс. Запасні колеса встановлювалися за передніми крилами, оскільки добре поєднувалися з навісними підніжками. Тобто, це було не тільки практично, а й досить естетично.

І така мода зберігалася аж до початку Другої світової війни. У 1941-му році президент США видав указ, який тимчасово забороняє встановлення запасних шин на нових автомобілях. А все заради того, щоб примусово зберегти такий цінний ресурс як гума, яку привозили з-за кордону і яку через бойові дії було дуже важко дістати. Ну а після війни все змінилося. Автомобілі стали набувати нових дизайнів, які більше не поєднувалися з "запасками" на кузові. Тому їх стали ховати. Та й дві штуки з собою возити перестали, обмежуючись одним додатковим колесом. І ось саме в такому вигляді - одного захованого в багажнику колеса - "запаска" і дійшла до нашого з вами часу. Цей винахід досі є неймовірно зручним і практичним, а імена його творців назавжди увійшли в історію.

02000, Україна, Київ, Київ, вул. Садова 70-110 (Авторинок Жуляни)
Коментарі
Поки немає коментарів
Написати коментар