Повернення легенди. Дирижабль Goodyear знову в небі над Європою.

Поширити:

Цього літа його можна було побачити над трасою Нюрбургринг, Німеччина під час проведення автогонок WTCR. Потім він відправився з Бонна через Ламанш і Лондон на британський гоночний трек Брендс-Хетч для участі в трансляції чемпіонату BTCC - British Touring Car Championship. У липні і на початку серпня він красувався в небі над Міланом, Любляной, Варшавою, Прагою, Копенгагеном ...

Мова йде про один з найвідоміших дирижаблів в історії повітроплавання - Goodyear, який давно вже став справжньою візитною карткою видатного світового бренду, що випускає автошини. Після досить довгої перерви він в 2020 році знову повернувся до Європи для освітлення найвідоміших подій у світі автоспорту.

Повернення легенди. Дирижабль Goodyear знову в небі над Європою

Почалося все в 1917 році, коли в небі над Чикаго «проплив» найперший прототип дирижабля GoodyearB1. Ця подія стала тріумфом інженерної думки і демонстрацією безумовних успіхів компанії. Саме так сприйняла громадськість появу цього літального апарату. В реальності будівництво і запуск дирижабля було цілеспрямованою ключовою частиною бізнес-стратегії компанії, направленої на привернення уваги до бренду. Підхід був фундаментальним.

Запуск дирижабля став результатом роботи цілого підрозділу аеронавтики, який було створено компанією Goodyear більше 110 років тому в Акроні, США і згодом перетворилося в легендарну базу дирижаблів. Спочатку цей підрозділ займався поставками покриттів для літаків і створенням повітряних куль. У 1912 році був навіть побудований власний літак Goodyear.

Треба відзначити, що цілеспрямованість і наполегливість дали свої результати. Незвичайний символ компанії у вигляді дирижабля з впізнаваним логотипом і з крилатою сандалією Меркурія на борту швидко завоював популярність, став знаковим візуальним образом бренду, невід'ємним атрибутом численних масштабних спортивних змагань та культурно-мистецьких заходів.

Довідка. Дирижаблі - керовані аеростати, що представляють собою повітряні судна легші за повітря з корпусами обтічної форми, які оснащені силовими установками, стабілізаторами, рулями і системою управління. Вони здатні пересуватися зі значними швидкостями незалежно від напряму повітряних потоків.

Основні події історії дирижабля Goodyear

В переліку знакових подій в історії дирижабля Goodyear важливо відзначити:

1 930 - повітряне судно Goodyear Defender стало першим в світі, на якому з'явився великий напис, що світиться.

1955 - після цілої епохи співпраці з ВМС США в 20-х роках минулого століття дирижаблі Goodyear вперше стали застосовуватися в якості платформ для здійснення прямих трансляцій національних телевізійних каналів;

1963 - на радість фанатів американського футболу дирижабль з'явився над стадіоном в Лос-Анджелесі, де проходив перший матч Супербоул, забезпечивши його пряму трансляцію.

1965 - бітломанія в розпалі і дирижабль Goodyear Mayflower з'явився у фільмі «Help!» за участю музикантів знаменитої ліверпульської четвірки The Beatles.

1972 - повітряний флот Goodyear став міжнародним, запустивши над Європою свій дирижабль з однойменною назвою - Europa. Перший політ це повітряне судно здійснило з аеродрому Кардінгтон, який розташований у Великобританії, а пізніше воно базувалося в Італії.

1973 - повітряне судно «Європа» дебютувало на відомій 24-годинній гонці на витривалість поблизу французького міста Ле-Ман.

1984 - вперше два повітряних судна спрацювали в тандемі, забезпечивши прямі трансляції з Олімпійських ігор в Лос-Анджелесі.

1989 - дирижабль Columbia, який знімав одну з ігор чемпіонату США з бейсболу, був в терміновому порядку задіяний для надання допомоги постраждалим від потужного землетрусу, який стався в цей час в Сан-Франциско.

2020 року - дирижабль Goodyear після деякої перерви знову повернувся до Європи і брав участь у висвітленні гонки Ле-Мана.

Нова версія дирижабля Goodyear

Повернення легенди. Дирижабль Goodyear знову в небі над Європою - світлина 2
Новий дирижабль Goodyear є версією повітряного судна Zeppelin NT, що став наступником напівжорсткої моделі GZ-20, що означає партнерство Goodyear-Zeppelin, саме того, яке вперше 49 років тому зробило перший політ в небі Європи, подорожуючи з Кардінгтона.

Zeppelin NT теж став результатом співпраці американських фахівців Goodyear і німецьких інженерів Zeppelin Luftschifftechnik. Кріпильні елементи хвоста і кабіна повітряного судна були виготовлені в Німеччині, а потім переправлені в США для збірки. Оболонка дирижабля, яку ще називають «конверт», виготовлена з високоякісного поліестеру Tedlar фірми DuPont і є надійним захистом напівтверді корпусу дирижабля.

Судно оснащене трьома авіаційними силовими агрегатами Лайкомінг IO-360 з повітряним охолодженням. Кожен з них має потужність 200 к.с., що дозволило значно збільшити крейсерську швидкість аеростата в порівнянні з попередніми моделями. У Zeppelin NT вона становить 117 км/г, тоді як попередні моделі повітряних суден могли розвивати швидкість не більше 80 км/г. Схема розташування двигунів - два по боках і один ззаду. Така компоновка забезпечує хорошу керованість аеростата і значне зниження рівня шуму. Крім ручного управління, повітряне судно отримало автоматичну систему, що сприяє підвищенню маневреності. У ній використовуються бездротові технології, а управління аеростатом в трьох вимірах можна здійснювати одним джойстиком. Довжина нового аеростата теж є рекордом - 75 метрів, що на 15 метрів більше попередника. Ширина судна - 19.5 м, висота - 17.4 м.

В результаті було отримано дирижабль з видатними характеристиками, який не має аналогів в світі. Управляється аеростат двома пілотами. Місткість - 12 пасажирів або 1.9 тон корисного навантаження. Судно отримало нову систему розташування вікон, що забезпечує панорамні види, а дальність польотів може досягати 900 км. Конструкція кабіни Zeppelin NT змінна, що дозволяє оперативно підлаштовувати її для вирішення різних завдань. Вихід і вхід забезпечується парою досить широких дверей, розташованих на рівні підлоги. Опціонально можуть встановлюватися системи опалення та кондиціонування, а також розкішні VIP-сидіння. А в задній частині є навіть невелика кухня і туалет.

Попереду у нового дирижабля Goodyear ще багато завдань і найближча з них - це курс на Ле-Ман, де в кінці серпня пройде відома автогонка.

Залишається тільки побажати цьому легендарному літаючого символу ясного неба, благополучних польотів, м'яких посадок і досягнень, що стоять прямо по курсу цілей!

Повернення легенди. Дирижабль Goodyear знову в небі над Європою - світлина 3Повернення легенди. Дирижабль Goodyear знову в небі над Європою - світлина 4Повернення легенди. Дирижабль Goodyear знову в небі над Європою - світлина 5Повернення легенди. Дирижабль Goodyear знову в небі над Європою - світлина 6

02000, Україна, Київ, Київ, вул. Садова 70-110 (Авторинок Жуляни)
Коментарі
Поки немає коментарів
Написати коментар