Види фрикційних шин: у чому відмінності і як вибрати потрібну?

Поширити:

Ми вже розібралися з тим, що таке фрикційна шина або ж "липучка". Прочитати про неї можна у відповідній статті на нашому сайті. Тепер же настав час розібратися з видами таких шин. Фрикційна гума буває скандинавською або ж арктичною, а також європейською. І про те, які принципові відмінності між цими двома видами шин, ми вам зараз і розповімо.

Уже з самих назв, в принципі, зрозуміло, в чому відмінність між цими двома видами шин і для яких умов призначена кожна з них. Арктична відмінно підійде для більш снігових і холодних зим, в той час як європейська прекрасно себе покаже в помірному кліматі. Тобто, мета арктичної шини - забезпечити максимальні ходові характеристики навіть на засніженому або зледенілому асфальті, а мета європейської покришки - продемонструвати чудові тягово-зчіпні та гальмівні властивості на мокрій дорозі, наприклад, під час дощу або мокрого снігу.

Перша і найголовніша фізична відмінність між цими двома видами зимових шин - дизайн рисунка протектора. Протектор на арктичних покришках більш грубий; він складається з великої кількості блоків, які між собою розділені широкими діагональними канавками, що відіграють роль гострих кромок зачеплення і гарантують відмінні ходові характеристики. Протекторні блоки гострі, з різкими краями. Між елементами зберігається велика відстань. Глибина рисунка на покришці - 9-10 мм. Завдяки цьому шина з легкістю продавлює верхній шар снігу і льоду, глибоко "вгризаючись" у них. Також усі блоки вкриті щільною сіттю ламелей, які посилюють тягово-зчіпні та гальмівні властивості. Плечові зони виконані у вигляді масивних блоків підвищеної жорсткості, які виступають як потужні бічні ґрунтозачепи і дають змогу шині більш ефективно "прогризати" собі шлях крізь пухкий сніг.

Європейські шини мають протекторний рисунок з великою кількістю канавок для відведення рідини. Вони максимально швидко відводять надлишки рідини і сльоти з-під плями контакту шини з дорогою, внаслідок чого зводиться до мінімуму можливість виникнення ефектів аквапланування і пробуксовки. У таких протекторних рисунках значно менше ламелей, внаслідок чого вони будуть гірше показувати себе під час руху по льоду. Ну і завершують низку відмінностей плечові зони, які в європейських шинах більш м'які та закруглені. Вони забезпечують кращий показник керованості на мокрій дорозі, оскільки завдяки їм шина максимально швидко реагує навіть на незначні зміни в положенні керма.

 

Обидва ці види покришок зобов'язані бути еластичними навіть за дуже низьких температур, адже якщо вони задубіють, то ламелі перестануть працювати, і шина не зможе забезпечувати хороші ходові характеристики, внаслідок чого зчеплення з дорогою буде мінімальним. До складу таких шин входять множинні морозостійкі присадки, а також велика кількість силіки. Завдяки цьому гума залишається еластичною навіть за дуже низької температури і гарантує безпеку під час їзди. Тобто, чим м'якша перед вами зимова шина - тим краще вона себе покаже в сильний мороз.

Але що це означає, потрібно брати виключно арктичні зимові шини, а європейські абсолютно не підходять для українських доріг? Це зовсім не так. Європейські зимові шини чудово підходять для руху вулицями міста, які регулярно очищають від снігу і єдиною проблемою яких є сльота та вода. Водночас, якщо ви плануєте виїжджати за місто, де очищенням доріг займаються не так ретельно, варто зупинити свій вибір на арктичній покришці. Подумайте, де ви будете пересуватися на своєму автомобілі взимку і відштовхуючись від цього виберіть для себе відповідні шини. Ну а кваліфіковані фахівці інтернет-магазину "ГороШина" з радістю проконсультують вас з усіх технічних питань.

02000, Україна, Київ, Київ, вул. Садова 70-110 (Авторинок Жуляни)
Коментарі
Поки немає коментарів
Написати коментар