Гучність шини. Від чого залежить, які технології для зменшення

Поширити:

Шум у салоні авто може виникати з багатьох причин і однією з них є шини. Це з погляду технологічних особливостей не несе жодних негативних ознак, але з позицій комфорту під час їзди, звичайно, настрій псує. Усього одна поїздка на шумній шині може спричинити дискомфорт і надовго зіпсувати настрій. Для багатьох водіїв шум гуми навіть є причиною придбання нових шин. Чому шумлять шини? Чи існують безшумні моделі покришок? На що йдуть виробник шин, щоб максимально знизити їхню шумність?

Всередині автошини повітря, яке під час руху авто резонує та поширюється на елементи конструкції, створюючи характерний шум. Найчастіше скарги на шумність покришок надходять при експлуатації літньої гуми та причина не тому, що під час їзди в теплу погоду в салоні авто відчинені вікна. Справа в іншому. На шум впливають особливості протектора та гумової суміші. На зимових покришках є велика кількість канавок і ламелей, які, крім основної функції з поліпшення зчеплення та водовідведення, ще й демпфують коливання. Літні протектори мають більш згладжений рисунок, який передає всі нерівності дороги та удари від коліс у кермо із виникненням шуму. До того ж, зимова покришка менше шумить, тому що вона виготовлена з м'якої гуми.

Фахівці стверджують, що на рівень шуму впливає сам рисунок протектора. Якщо прорізи протектора знаходяться на одній лінії в плямі контакту шини з дорожнім покриттям, звукові хвилі накладаються одна на одну, тому звук стає більш високочастотним і сильним. Це одна з причин розробки нових конфігурацій рисунків протектора з плавними переходами без гострих кутів.

Взагалі практично всі виробники покришок виборюють зниження шумності вироблених шин і пропонують різні рішення, зокрема застосування в конструкції автошини звукопоглинаючої прокладки з легкого матеріалу. Серед таких технологій слід зазначити такі.

BSilent. Шумозниження від компанії Bridgestone

Його суть полягає у впровадженні всередину шини спеціального пористого матеріалу, що активно поглинає шум.

Conti Silent. Технологія Continental. Покришки оснащені шумопоглинаючим матеріалом, що прикріплюється всередині автошини у районі протектора. Фактично, цей матеріал є пінополіуретановою піною, яка не змінює свою структуру під впливом різних температур.

Noise Shield та SilentCore. Системи шумоподавлення, що використовуються у шинах Dunlop. Система NoiseShield використовує шар високоякісної поліуретанової піни, що прикріплений у центрі всередині покришки. Silent Core - ще один варіант для шумозаглушення за рахунок застосування шару поліуретану, що має фігурну форму.

Sound Comfort. Технологія Goodyear. У SoundComfort використовується спеціальний елемент з поліуретану з покращеними властивостями, що має відкритий осередок. Цей елемент знижує рівень вібрації повітря у покришці та сприяє значному зниженню її шумності.

SoundAbsorber. Технологи шумозаглушення від Hankook. Ця технологія передбачає використання поліуретанової панелі, прикріпленої всередині автошини.

Acoustic. Michelin – усередині шини пінополіуретановий матеріал на клейовій основі, що є спеціальною розробкою Michelin.

Noise CancellingSystem. Технологія Pirelli - використання поропластової губки з відкритими порами, яка має шумоподавляючі властивості.

Silent Technology. Шумозниження від Toyo. У конструкції покришки використовується спеціальна перфорована плівка у поєднанні зі спіненим звукопоглинальним матеріалом у формі циліндра. Повітря всередині автошини знаходиться у постійному русі по колу. При проході через цю конструкцію, зменшується резонанс, і, відповідно, шум.

Дізнатися, чи має шина систему додаткового шумозниження просто. Досить поглянути на її боковину. Зазвичай виробники шин наносять на них відповідні логотипи. А рівень шуму автошини, виражений в децибелах, що вказується на євроетикетці.

02000, Україна, Київ, Київ, вул. Садова 70-110 (Авторинок Жуляни)
Коментарі
Поки немає коментарів
Написати коментар