Маркування шин в країнах ЄС 2021

Поширити:

З травня 2021 року згідно з Регламентом Євросоюзу No2020 / 740 введено нове маркування автомобільних шин, яке за задумом розробників повинне надавати допомогу покупцям у виборі більш економічних автошин і отриманні більшої кількості інформації про їхні технічні та експлуатаційні властивості. На думку регуляторів з ЄС, більш точні дані про ступінь зчеплення шин з мокрим дорожнім покриттям повинні підвищити безпеку і скоротити кількість ДТП. Крім того, знання величини опору коченню дозволить підбирати більш економічні з позицій паливних витрат шини, а отримана інформація про їх шумність підвищить рівень акустичного комфорту під час їзди і мінімізує загальний шум від дорожнього руху. В цілому в Євросоюзі впевнені, що нова система є кроком вперед для поліпшення якості і безпеки вироблених шин.


Що нового з'явилося в етикетці?

У новій євроетикетці як і раніше вказуються основні дані з характеристиками шини від виробника. При цьому вони можуть дещо відрізнятися від тих результатів, які були отримані під час проведення незалежних тестувань. При цьому на шині з'явився ряд важливих доповнень. У порівнянні з попередньою системою маркування, яка діяла протягом останніх дев'яти років, у новій євроетикетці змінений зовнішній вигляд, додані відомості про бренд, зазначена назва моделі автошини, а також артикул і спеціальний QR-код. Слід також звернути увагу, що в системі нового маркування значно спрощена класифікація за такими параметрами як опір коченню і гальмування на мокрому дорожньому покритті, а гучність вказується як в децибелах, так і за допомогою букв - А, B, С.

Важливі зміни відбулися в маркуванні зимових автошин. Крім звичайної інформації про рівень зчіпних властивостей на мокрому дорожньому покритті, енергоефективність та рівень шуму, нова етикетка надає розширену інформацію. З даних, зазначених в ній, можна з'ясувати, чи відповідають зчіпні характеристики покришки на снігу стандартам, прийнятим в Євросоюзі, а також чи забезпечують вони необхідний рівень зчеплення на льоду за стандартами ISO. Для цього в нижній частині євроетикетки покришки, призначеної для руху в зимовий період, додані дві піктограми. Одна з них у вигляді гори з трьома піками і сніжинки на їх фоні позначає рівень зчеплення на засніжених дорогах - 3PMSF. А інша піктограма у вигляді гори з обледенілою вершиною вказує на зчеплення з льодом - Ice Grip. Бачачи комбінацію цих піктограм на етикетці, кінцевий споживач відразу розуміє, як буде справлятися автошина на зимових дорогах різного виду.


Зміна класів продуктивності

У новому євромаркуванні стався зсув шкали оцінювання - A-E. Що це означає? У новому маркуванні оцінювання від A до C залишилися колишніми. Зміни торкнулися класів C1-легкові авто і C2-фургони. За критеріями опору коченню і зчеплення з мокрим дорожнім покриттям вони перейшли з класу E в D. А шини, які раніше були представлені в класах F, G, перейшли в E. На думку регуляторів, така градація шин є точнішою і спрощує інтерпретацію.


QR-код

Завдяки наявності на етикетці QR-коду, який розташований в її правому верхньому куті, споживач отримав можливість завантажити додаткові дані про кожну модель шини. У цьому QR-коді міститься посилання на інформаційну базу EPREL - онлайн-база даних, створена в Євросоюзі для маркування енергоефективності, де міститься інформаційний лист моделі шини. У ньому вказуються значення етикеток для конкретної моделі автошини, а також дати початку і закінчення її виробництва. Це дуже зручна опція, яка покликана вибирати максимально енергоефективні моделі шин.

Незважаючи на всі інновації, нова система євромаркування піддається критиці з боку фахівців. Так, експерт австрійського автомобільного клубу OAMTC Фрідріх Еппель критикує нову етикетку за її поверховість. Він заявляє, що в реальності незалежні тести оцінюють близько дванадцяти параметрів шини, тоді як результати офіційних замірів не округляються до п'ятибальною шкали, а часто проводяться з точністю до сантиметрів, часток секунди або взагалі за балами. Крім того, за його словами в проекті нового Регламенту маркування автошин Євросоюзу було заплановано посилення вимог до шин шляхом створення нових класів, наприклад «A +» або «AA». Цього зроблено не було, тому виробникам шин все ще нескладно добиватися маркування по високих класах. Фахівець також звернув увагу на той факт, що залишивши всього п'ять класів оцінювання, регулятори ЄС створили можливість для автошин, маркованих раніше за класами E і F, перейти на щабель вгору - до D, E, що робить слабкі моделі шин більш привабливими для споживача.


Так чи інакше, з введенням нових євроетикеток у покупця з'явилася можливість отримати більш докладні дані про конкретну модель і з урахуванням результатів незалежних тестувань, які регулярно публікуються на спеціалізованих сайтах, зробити правильний вибір.

02000, Україна, Київ, Київ, вул. Садова 70-110 (Авторинок Жуляни)
Коментарі
Поки немає коментарів
Написати коментар