Нарізка протектора - це процес, під час якого прорізи в протекторі шини поглиблюють або додають нові канавки з метою поліпшення зчеплення з дорогою і збільшення терміну служби зношених шин. Хоча ця практика іноді використовується для комерційних автомобілів і деяких типів гоночних шин, вона може бути небезпечною через низку причин. І сьогодні ми вам розповімо, чому не варто таким чином «оновлювати» свої покришки.
Нарізка зазвичай проводиться спеціальним П-подібним ножем, який нагрівається для того, щоб легше було вирізати гуму. Робиться це, як правило, все вручну. У легкової шини підканавочний шар тонкий, і його можна легко прорізати до внутрішніх захисних шарів. Це призведе до потрапляння води і бруду у внутрішні шари та іржавіння. Що ж, ми розібралися з тим, як проходить ця процедура. Тепер давайте докладніше розглянемо аспекти, у зв'язку з якими робити цього не варто.
Отже, насамперед варто зазначити, що така процедура істотно послаблює конструкцію шини, що може призвести до руйнування корду і боковин. У свою чергу, це збільшує ризик вибуху шини під час їзди на високих швидкостях. Також під час нарізки видаляються частини гуми, що може послабити шину і зробити її менш здатною витримувати навантаження і удари. Також нарізка протектора може порушити балансування шини, що призведе до нерівномірного зносу і погіршення керованості. І це тільки в тому разі, якщо нарізка була проведена правильно. Неправильна нарізка може створити ділянки, де протектор буде зношуватися швидше, що також збільшує ризик пошкодження шини.
Також нарізка може призвести до неправильної або непередбачуваної поведінки шини на дорозі, особливо в умовах мокрої або слизької поверхні. Це збільшує ризик занесення або аквапланування. Також варто зазначити, що «нарізані» шини більш схильні до механічних пошкоджень, таких як порізи, проколи і розриви. Все через те, що після процедури залишиться дуже тонкий шар нарізки, який не захищатиме покришку від пошкодження різними каменями і сміттям на дорозі. І останнє, але також дуже важливе застереження від нас. Нарізка може змінити теплові характеристики шини, роблячи її більш вразливою до перегріву або замерзання, залежно від умов експлуатації.
Нарізка протектора може здатися економічно вигідним способом продовження терміну служби шин, однак вона несе значні ризики для безпеки водія і пасажирів. Порушення структурної цілісності шини та погіршення зчеплення роблять цю практику небезпечною та небажаною. Натомість слід дотримуватися рекомендацій виробника та використовувати методи, які забезпечують безпечну та надійну експлуатацію шин. Наприклад, купити новий комплект шин. А ми допоможемо вам їх підібрати.