Індекс навантаження шин

Поширити:

Індекс навантаження шинІндекси навантаження автошин

Будь-який автовласник хоче, щоб придбані шини стабільно виконували свої функції і служили максимально довго, тому серед характеристик, які обов'язково враховуються при підборі покришок, важливе значення має так званий індекс навантаження шин. Він вказується в маркуванні покришки відразу за типорозміром у вигляді цифри. Наприклад, в маркуванні може бути присутнім напис «98Т». У ній індекс навантаження позначений цифрою «98», а буква «Т» позначає індекс швидкості.

Що означає термін індекс навантаження і чому цей параметр так важливий?

Цей параметр є своєрідним коефіцієнтом, що вказує на вантажопідйомність покришки. Іншими словами, це гранична вага авто при нормально накачаній шині, під якою вона нормально функціонує. Саме тому цей параметр іноді ще називають «індексом вантажопідйомності». Він важливий не тільки для легкових авто. Особливо актуальні індекси навантаження вантажних шин, адже вага вантажного транспорту може бути досить значною.

З метою уникнення плутанини в позначеннях, прийнята єдина таблиця індексів навантаження. Це своєрідний стандарт для компаній, що випускають шини, який дозволяє привести маркування автопокришок до єдиного зразка. Для того щоб відчути цей коефіцієнт треба розуміти, що найнижчий індекс навантаження на шинах серед усіх існуючих позначається цифрою «0», що відповідає 45кг. Максимальний - 279. Він відповідає 136000кг.

Як розрахувати індекс навантаження для конкретного автомобіля?

Отримати індекс навантаження покришки, особливо для легкового авто, нескладно. Досить врахувати власну масу спорядженого автомобіля з максимальним навантаженням, до неї додати вагу водія і пасажирів, а також багажу, що перевозиться.

Здавалося б, все просто - зкупуй шини з максимально високим індексом навантаження і справа з кінцем. Насправді все не так просто. Для збільшення індексу навантаження виробникам доводиться значно посилювати шину, робити її більш жорсткою, що негативно позначається на комфорті під час їзди. Це говорить про те, що при придбанні шин треба орієнтуватися строго на рекомендовану величину, яка вказана в документації на будь-який автомобіль.

Подвійна маркування. Сьогодні на шинах, які можуть застосовуватися в здвоєній установці, з міркувань безпеки прийняте подвійне маркування. Як приклад можна привести шину на мікроавтобус Mercedes Sprinter - 225/70R15C Vimero-Van 112/110R. Цікавлять цифри в кінці маркування. «112» - відповідає 1120 кг при одинарному монтажі, а «110» - 1060 кг при здвоєному. Таке подвійне маркування присутнє на покришках, які відносяться до класу Commercial. Вони можуть бути встановлені не тільки на легковий транспорт, але і на фургони або невеликі вантажівки. Дізнатися такі шини можна по букві «С» або написи «Commercial», які присутні в маркуванні.

Висновок. При підборі покришок індекс навантаження не повинен виявитися менше, ніж той, який зазначений у маркуванні шин, що поставляються в базовій комплектації авто. Порушення цього принципу може призвести до розриву шини та аварії. Найкраще рішення при розрахунку індексу - дотримуватись рекомендацій автовиробника, які можна дізнатися в техдокументації. Деякі фахівці навіть радять кілька перестраховуватися і вибирати шини з індексом навантаження дещо більшим. Запас міцності може становити на 20% більше, ніж вказано в документації на авто.

Нижче наведена повна таблиця індексів навантаження шин:

 Індекс навантаження шин -світлина 2

02000, Україна, Київ, Київ, вул. Садова 70-110 (Авторинок Жуляни)
Коментарі
Поки немає коментарів
Написати коментар