Dynаsphere: дивовижний прототип, який виявився нікому не потрібний.

Поширити:

Історія бачила багато дивних автомобілів. Але, напевно, жоден із них не виділявся так сильно, як Dynаsphere. Це моноколісний транспортний засіб, який створив та запатентував у 1930-му році британський винахідник Джон Арчібальд Парвес. Перший зразок він створив після ретельного вивчення ескізів і креслень Леонардо да Вінчі. Але чому ж цей виріб так і не набув масової популярності? Що ж, давайте поринемо в історію і спробуємо розібратися.

На самому початку свого шляху винахідник створив два прототипи. Один із них був невеликим і працював на електроприводі. Другий був більшого розміру і працював на бензиновому двоциліндровому двигуні. Також ця модель була оснащена коробкою передач на три швидкості. Під час проведення тестів винахіднику вдалося досягти максимальної швидкості 48 км/год. Прототип був виготовлений у вигляді металевої решітки. Висота виробу складала 3 метри, а вага – 450 кілограм. Винахідник вирішив трохи вдосконалити свій винахід, тому наступна його версія була виготовлена із десяти обручів, які були покриті шкірою. Завдяки цьому вдалося суттєво знизити вагу конструкції.

Сидіння водія та двигун були частиною єдиного блоку на коліщатках, який був встановлений усередині напрявляючого обруча. Рух забезпечувався за рахунок того, що двигун на коліщатках намагався «піднятися» по рейках обода, таким чином штовхаючи колесо вперед. І от якщо це ще виглядає непогано, то система управління транспортним засобом була досить грубою. Водію необхідно було самостійно нахилятися у напрямку руху. Парвес припускав, що в наступних версіях прототипу він зможе оснастити механізм шестернями, які самостійно переміщатимуть внутрішній корпус транспортного засобу без нахилу водія.

Винахідник пишався своїм винаходом. Він заявляв, що Dynаsphere стане революцією у світі автопрому, адже цей транспортний засіб звів рух дорогою до найпростішої форми з мінімальним використанням енергії та палива. Однак цього не сталося. Все звелося до того, що транспортний засіб виявився досить неповоротким на дорозі. По прямій моноколесо їхало чудово, проте з керуванням та гальмуванням була велика біда. Крім того, була проблема з оглядом. Незважаючи на різні хитрощі при конструюванні такого автомобіля, вид водія на дорогу був вкрай скрутним і здебільшого водієві доводилося нахилятися вбік і виглядати на дорогу перед собою. Також рух ускладнювали бруд, пил та різні рідини, які з легкістю проникали всередину транспортного засобу та потрапляли прямо на водія. Доповнювалося все це неможливістю припаркувати автомобіль на похиленій дорозі та дискомфортом водія при розгоні та гальмуванні. Кількість недоліків істотно перевищила кількість переваг, внаслідок чого моноколесо Dynаsphere так і залишилося лише прототипом, який увійшов до історії.

На сьогодні багато компаній намагаються створити щось подібне, але, на жаль, практично безрезультатно. Сучасні вироби зберігають у собі ті самі недоліки, що і прототип 30-х років минулого століття.

02000, Україна, Київ, Київ, вул. Садова 70-110 (Авторинок Жуляни)
Коментарі
Поки немає коментарів
Написати коментар