Тиск в шинах взимку. Чому потрібен підвищений контроль?
Зимовий період є справжнім випробуванням для водія. Мало того, що автомобіль повинен бути ретельно підготовлений до зими і перевзутий в зимову гуму. Важливо здійснювати контроль тиску в шинах і робити це необхідно набагато частіше, ніж влітку. Справа в тому, що взимку температура повітря в накачаній шині різко знижується, а значить і падає тиск. Так при зниженні температури нижче нуля, тиск вже може впасти на 0.1-.03 атмосфери, а часто і на 0.5 атм. Такі падіння тиску призводять до зміни поведінки шин під час їзди. Зчеплення з дорожнім покриттям стає не оптимальним, втрачається точність управління, погіршуються гальмівні характеристики, шини швидко зношуються. Саме тому контроль тиску в шинах взимку потрібно здійснювати часто. Однак все по порядку ...
Яким має бути тиск в шинах авто в зимовий період.
Відомо, що виробник не тільки рекомендує типорозміри автошин для конкретної марки автомобіля, але і для кожного розміру - величину тиску в шинах. Це робиться у зв'язку з тим, що рекомендовані покришки можуть відрізнятися індексом навантаження, а відомо, що вантажопідйомність впливає на рекомендований тиск в шинах. Зазвичай ця інформація знаходиться в табличці, яка розміщена на лючку бензобака або на стійці дверей водія. Очевидно, що від зимових покришок потрібне забезпечення хорошого зчеплення при їзді по слизьких дорогах, по укатаному снігу, в ожеледицю, а також по мокрих дорогах зі сльотою, калюжами, брудом. У цьому плані з позиції тиску в шинах можна виділити три ситуації, коли тиск не оптимальний: покришки недокачані, перекачані або на колесах тиск різний.
Недокачані шини
Автомобіль зі зниженим тиском в шинах має низький ступінь курсової стійкості, розгойдується, втрачає управління, йде в занос, Гальмівний шлях у нього з-за деформованої плями контакту збільшений. При їзді на приспущених колесах по мокрому дорожньому полотну збільшується ризик виникнення аквапланування, тобто ситуація коли вода з плями контакту погано відводиться, між шиною і дорожнім покриттям утворюється водяний шар і автомобіль стає некерованим. Крім того, такі шини можуть зупинятися, тріснути або, ще гірше, мимовільно зіскочити з диска. Все це представляє серйозну загрозу безпеці не тільки водієві та пасажирам, а й іншим учасникам дорожнього руху.
Перекачані шини
Деякі водії для того щоб не втрачати час на постійні виміри тиску в шинах, просто їх перекачують. Наприклад, замість рекомендованих 2.0 атм. доводять тиск до 2.5-2.8 атм. Логіка проста - якщо на морозі тиск в шинах падає, то краще шини свідомо перекачати. Робити це категорично не можна і небезпечно. Перекачана покришка небезпечна тим, що площа плями контакту з дорогою мала. Причому чим сильніше буде перекочана шина, тим площа буде менша. Наслідок перекачаних коліс - це втрата зчеплення зі слизькою дорогою. Плюс до цього різко зростає довжина гальмівного шляху. Наслідки можуть бути непередбачувані.
Слід також враховувати, що зниження або збільшення тиску в шинах навіть на 15-20% призводить до підвищеного їх зносу. Зимова гума і так більш схильна до зносу, а при проблемах з тиском в шинах ступінь зносу може становити до 30%. А це означає, що на таких зимових покришках годі й проїздити навіть один сезон.
На колесах тиск різний
Нерідко бувають випадки, коли на різних колесах в шинах тиск відрізняється. Це явище теж небезпечне, особливо для ведучих коліс, адже при різному тиску покришки поводяться по-різному. Машину може відводити в бік, заносити під час розгонів і гальмувань. Такі покришки непередбачувані на поворотах і під час маневрування.
Правила перевірки шин
Для того щоб отримати точні дані про тиск у шинах, слід дотримуватися кількох простих правил.
1. Заміри необхідно проводити на холодних шинах. Якщо шина перебувала в русі, повітря в ній гаряче, а значить і тиск вищий. Як правило, приріст тиску становить 0.3 атм., Але на ці дані орієнтуватися не можна. Робити виміри слід на покришках, які перебували в спокої мінімум дві години або проїхали не більш як три кілометри. Найкращим часом вважається ранок перед поїздкою, коли машина всю ніч простояла в гаражі або на парковці.
2. Вимірювання потрібно проводити на рівній ділянці, без упору в бордюр або наїзду на камінь або іншу перешкоду.
3. Фахівці рекомендують повторити вимірювання тиску на одній покришці кілька разів. Це допоможе отримати більш точний результат.
4. Якщо тиск виявився нижчим за норму, то шину слід підкачати, після чого провести повторну перевірку.
5. Якщо тиск в покришці вище норми, то його слід стравити і провести контрольний замір. Іноді можна зустріти поради «бувалих», що якщо взимку в результаті виміру тиск в шині виявиться на 0.3-0.5 атм. вище рекомендованого значення, то краще так і залишити. Позиція невірна. Тиск повинен точно відповідати рекомендованому автовиробником.
6. Періодичність перевірки в зимовий час краще встановити один-два рази на тиждень. Тут діє простий принцип - краще зайвий раз перевірити, ніж їздити на спущеному колесі, витрачати більше бензину і частіше міняти покришки.