Чи можна їздити на болотяних шинах взимку?

Поширити:

Шини з протекторним рисунком типу mud terrain, або ж у народі "болотяні" шини отримали таку назву завдяки своєму особливому призначенню. Такі покришки експлуатуються в умовах повної відсутності асфальту, тобто на розкислому ґрунті або кам'янистій дорожній поверхні. Такі шини завжди є всесезонними, внаслідок чого власники таких моделей і використовують їх протягом усього року, не "перевзуваючи" свій автомобіль у зимові шини. Однак, чи можна їздити на "болотяній" гумі по снігу або льоду? Що ж, давайте з цим розбиратися.

Шини типу mud terrain відрізняються від звичайних шосейних покришок не тільки більш агресивним протекторним рисунком з яскраво вираженими ґрунтозачепами, а й іншими особливостями. Так, вироби цього типу часто мають більш високий профіль і потужні плечові зони, а також особливий склад гумової суміші. Але все ж головна їхня особливість - це агресивний протекторний рисунок, який не тільки може впоратися з будь-яким типом дорожнього покриття, а й, завдяки широким каналам між протекторними блоками, має функцію самоочищення. Тобто, шина не ризикує постраждати ні від ефекту пробуксовки, ні від ефекту аквапланування. Взагалі, ми вже більш детально розповідали про цей тип шин в окремій статті на нашому сайті, тож не будемо загострювати увагу на повному спектрі плюсів і мінусів. Головне тут те, що через високий показник прохідності "болотяних" шин, водії схильні вважати, що такі вироби без проблем впораються і зі снігом. Але чи так це?

Чи можна їздити на болотяних шинах взимку?Не будемо тягнути інтригу: ні, це не так. Шини типу mud terrain не підходять для їзди зимовими дорогами. Адже не спроста їх назвали "болотяними", а не, наприклад, "сніговими". Причин, чому такі покришки не годяться для руху по снігу кілька. По-перше, більшість моделей з таким типом рисунка не має ламелей. Завдяки цьому шина стає більш жорсткою, що позитивно позначається на їзді по пересіченій місцевості. Однак відсутність ламелей одразу ж позначається при їзді по укоченому снігу і льоду, оскільки істотно знижується показник зчеплення, через що важкий позашляховик погано тримає дорого і починає йти в занос. По-друге, ідеальний для руху по розкислому ґрунту протекторний рисунок взимку майже не придатний для їзди. Він підійде хіба що для руху глибоким пухким снігом, оскільки за консистенцією він чимось нагадуватиме бруд. На укоченому снігу показники зчеплення будуть вкрай низькими, адже великим грунтозачепам, вибачте за тавтологію, банально немає за що зачепитися. По-третє, такі шини хоч і позиціонуються як всесезонні, їхній склад гумової суміші набагато ближчий до літніх покришок. Такі шини мають підвищену жорсткість, внаслідок чого зростають показники вантажопідйомності і зносостійкості. І якщо для їзди влітку це хороший варіант, то ось для зими він не підходить. Покришки для холодної пори року мають бути м'якими та еластичними, щоб зберігати стійкість на слизьких дорогах. До того ж, на морозі такі шини дубіють і стають ще більш жорсткими, що ще сильніше позначається на ходових характеристиках.

Проаналізувавши все вищесказане, можна з упевненістю сказати, що "болотяні" шини малопродуктивні, а іноді навіть небезпечні під час руху по льоду або укоченому снігу. А все через те, що їхній протекторний рисунок не має особливостей, які потрібні для надійного зчеплення із зимовим дорожнім покриттям. Однак у пухкому снігу такі покришки можуть виявитися корисними, адже структура снігу мало чим відрізняється від бруду. Але от якщо під шаром снігу виявиться крижана кірка, то автомобіль може піти в неконтрольований занос.

02000, Україна, Київ, Київ, вул. Садова 70-110 (Авторинок Жуляни)
Коментарі
Поки немає коментарів
Написати коментар