Американське дюймове маркування шин: все, що потрібно знати

Поширити:

Американське дюймове маркування шин: все, що потрібно знатиЗараз практично кожен автомобіліст вже знає, де на боковині шин подивитися типорозмір та розрізняє різні позначення. Власник транспортного засобу зможе знайти дату виробництва, країну виготовлення та іншу інформацію. Але що робити, якщо шина приїхала до України із США? Тоді на шині з'являються нові позначення, а в деяких випадках навіть зовсім інша система позначення типорозміру. Спробуємо у всьому цьому розібратися.

З легковими шинами все досить просто. Там просто є маркування «P» перед розміром. Наприклад, Р 195/65R15. У даному випадку ця літера розшифровується як Passenger. Це означає, що шина призначена для експлуатації на легкових автомобілях. Ставиться перед розміром легкових шин, які виготовляються на території США. І якщо зі звичайними розмірами все просто, то з шинами для легких вантажівок та позашляховиків ситуація складніша.

Розшифровка дюймової системи позначення шин

Справа в тому, що в США існує дюймова система позначення автомобільних покришок.
Приклад – LT 31×10.5R15. Спробуймо розшифрувати ці значення.

• 31 – зовнішній діаметр у дюймах;
• 10.5 – ширина профілю у дюймах;
• R – вказівка на конструкцію. У даному випадку шина радіальна;
• 15 – посадковий діаметр.
Але також існує і примітка LT, про яку ми поговоримо трохи пізніше.

Такі шини, крім незвичного розміру, не відрізняються нічим від аналогічних, але виготовлених, наприклад, у Європі. Єдине, що треба зрозуміти – як розшифрувати американський розмір у звичні для нас значення. Для цього нам треба запам'ятати, що в одному дюймі 2.54см, або 25.4мм. Спочатку давайте визначимо ширину профілю. Перемножуємо 10.5 дюйми на 25.4 міліметра і отримуємо значення 266.7мм. Такого розміру не може бути, тому ми орієнтуємося на найближчий до нього – 265мм.

Тепер нам треба дізнатися висоту шини. Для цього ми перемножуємо 31 дюйм на 25.4 мм. Отримуємо значення 787.4мм. Це повна висота покришки, включаючи посадковий діаметр. Але його треба виключити, щоб вирахувати висоту боковин. Перемножуємо 15 дюймів на 25.4 мм і отримуємо значення 381мм. Стільки займає колісний диск. Тепер ми беремо загальну висоту, віднімаємо від неї посадковий діаметр і ділимо отримане значення на 2, адже боковин на шині саме стільки. Підсумкове рівняння виглядає так:

787.4 - 381 = 406.4 / 2 = 203.2.

Американське дюймове маркування шин: все, що потрібно знати - світлина 2Тобто кожна боковина дорівнює 203.2 міліметра, або 20.3 сантиметра. Тепер нам потрібно вирахувати, який відсоток займає боковина від ширини профілю. Для цього підійде будь-який калькулятор відсотків. Ми з'ясовуємо, що 203 мм. - Це 76.6% від 266.7мм. Знову ж таки, такого розміру в європейській сітці не може бути, тому ми спокійно підбираємо найближче до цього значення – 75.

Шляхом таких нехитрих маніпуляцій ми дізналися, що еквівалентом американського розміру LT 31x10.5R15 є звичний нам 265/75R15. Але залишається ще одне позначення, яке нам не зовсім зрозуміле. Це позначка "LT" перед розміром. Що ж, давайте з цим розбиратися.

Маркування LT (Light Truck), що це таке?

LT (Light Truck) – це шини, розроблені спеціально для різних легковантажних автомобілів. До цієї категорії належать позашляховики, мінівени, фургони та пікапи. Така примітка ставиться лише на шинах, виготовлених на території США. Якщо ви бачите таку позначку на шині, це означає, що виріб має збільшену норму шарування. У таких покришках корду набагато більше, ніж у легкових. Крім цього, їхня боковина додатково укріплена. Внаслідок цього така шина витримує набагато більше навантаження на неї та має підвищені показники міцності. Не рідко такі шини маркуються подвійними індексами навантаження, типу LT 215/70R15 98/95T. Це означає, що такі шини можуть стояти в так званій спарці на задній осі автомобіля, якщо конструкція транспортного засобу дозволяє. Завдяки цьому суттєво збільшується допустиме навантаження на шини. Основним недоліком таких шин є знижений індекс швидкості.

02000, Україна, Київ, Київ, вул. Садова 70-110 (Авторинок Жуляни)
Коментарі
Поки немає коментарів
Написати коментар